torsdag 18 september 2008

Viktigt

Vilka är de tre viktigaste sakerna på ett läger? Utan att definiera ur vilken synvinkel de skall vara viktiga. Bara spontant. Jag rannsakar mig själv och erfarenheterna från de tio (Gah!) riksläger jag varit på och måste efter lite eftertanke säga att dessa saker är de viktigaste, eller åtminstone tre viktiga saker:

1) Givande aktiviteter där man spontant utan att man riktigt vet om det lär känna nya människor
2) Storsamlingar på lägret som gör att man känner att man är en liten del i lägrets helhet.
3) Maten

Kanske att man får en idé om vilka frågor jag driver på planeringsmötena.

Vad tycker du är viktigt? Vad kommer du driva när du skall planera läger?

2 kommentarer:

Flisa sa...

Fint väder... fast det går ju inte planera. Så:

1. Att lägerplatsen ska vara nära en sjö med badmöjligheter.

2. Att maten är god!

3. Fint diskvatten.

Unknown sa...

Ni har definitivt prickat in viktiga saker. Jag vill lägga till att stortältet(mat-, cafétält) fungerar och är trevligt då mycket tid spenderas där.