lördag 6 september 2008

Hur mycket får det luta?

Som ni förstår så jobbar jag med området. Så därför undrar jag en hel del om just detta. Och nu har jag kommit fram till, just vad titeln avslöjar, hur mycket får det luta? Och det menar jag tältområdet =) För annars får ni luta hur mycket ni vill...

Har hört mycket om att det lutade en hel del på Kosta lägret i Kronoberg. Åter igen så är det tältplasten som jag pratar om. Vad jag minns så var det ingen större fara men jag kan ha fel.

Så vad är tillräckligt lite lut för att det ska accepteras?

5 kommentarer:

Flisa sa...

Mycket bra fråga! Vi kanske måste testtälta? Eller göra en slags tältenkät. Be många tälta på många olika lut... och sen göra en slags utvärdering av vem som är tröttast...

Anonym sa...

Förra sommaren fanns det väl några som var drabbade av detta i Ranebo, Bohuslän? Kommer inte ihåg lägertruppernas platser men några måsta ha fått sova i hyfsad lutning iaf.

Flisa sa...

Fanns det klagomål. Eller fann de sig i detta med glädje?

Anonym sa...

trivs man inte i sitt tält kan man ju kanske besöka någon annans.. :)

Flisa sa...

Ha ha! Klockrent! Det är alltså bara att se till att några stora tält står rakt. Sen löser det sig mot slutet av veckan...