fredag 5 september 2008

Rikslagerminne

Jag hoppas ni har forstaelse for bortfall av prickar. Jag ar i Perth.
Jag har ett annat mycket starkt minne fran mitt forsta rikslager. Det var alltsa 1999 i Jamtland:

Detta hande sig pa den tiden da jag inte kunde vara vaken pa natten. Lanet Alvsborg hade bestamt att alla talt skulle rivas sista kvallen eftersom vi skulle aka hem tidigt pa fredagmorgonen. Man skulle med andra ord vara vaken hela natten till dess att man satte sig i bussen. Det gar aldrig tankte jag. Och visst hade jag ratt, klockan gick och vid 22 var jag trott, vid 23 var jag jattetrott, vid 24 orkade jag inte prata mer, kl 01 orkade jag inte sjunga mer, vid 02 slapade jag mig till hogen med packning och hamtade min sovsack. Jag rullade ut min sovsack och lade mig jamte en av sittstockarna runt lagerelden och somnade. Det var kallt. Men skont att sova. Jag vaknade inte forran en 4-hjuling stod och brummade jamte mig och en massa folk bar stockarna ombord pa slapet. Hehe.

Det tog manga ar innan jag klarade av att vara uppe pa natterna. Sicken liten stackare jag var. Se till att ta hand om alla andra sma stackare ni traffar pa, och se till att folk sover ordentligt nar de ar pa lager. Ett annat tips ar att ha en sjalvlysande sovsack om ni nagon gang rakar somna jamte en lagereld. Sa att ingen trampar pa er menar jag :)

/Emma

2 kommentarer:

Flisa sa...

Öh, vad då den tiden när du inte kunde vara vaken på natten, kan du det nu då...? :)

Minn minnesbild av storyn är att du hade en stock somhuvudkudde liksom och att de fick lyfta bort ditt huvud innan de kunde ta stocken. Men storyn kan ju ha bättrats på på det viset! Vet ej. Sov gott gjorde du nog i alla fall!

EmmaHedin sa...

Hehe. Jag somnar inte på stående fot nuförtiden i alla fall :)

Hmmm, det där med huvudkudde känner jag också igen. Undrar om det var så att jag inte bara låg nära stocken utan verkligen på den. Det kommer kanske någon annan ihåg? Jag menar detta måste ju redas ut nu :) :)