tisdag 16 september 2008

Varför läger?

När man gör ett läger så måste man fråga sig själv varför. Varför gör vi ett läger? Alla måste nog ställa sig den frågan. Oavsett vad de är för projekt man skall ta sig för här i livet.

Mina svar på den frågan är till exempel följande. Vi gör ett läger för att 4Hare från hela Sverige skall kunna umgås, ha trevligt och roligt, lära sig något och kanske bli lite lyckligare eller åtminstone semestra en vecka med trevligt folk. Men vi gör också ett läger för att engagerade inom 4H skall få en möjlighet att få vara med och vara funktionärer. Det är en otrolig utmaning att planera och genomföra ett läger och det är verkligen en erfarenhet att ta med sig in i sin framtid. Tror jag. Känner jag.

Sist men inte minst gör jag läger för att jag tycker det är väldigt roligt. Konstig hobby man har ;)

1 kommentar:

Flisa sa...

Jag instämmer. Jag gör också läger för att jag tror att det är nåt bra. och för att jag har mått bra av att åka på läger.